Addig vagy fiatal, amíg nem veszed túl komolyan magad.
Vavyan Fable

2011. március 12., szombat

Magoskenyér


Húgomnál voltam és megkínált a legújabban sütött kenyerével. Már nagyon sokfajtát megismertem nála, de ez nekem nagyon bejött. Mivel a teljes kiőrlésű tönkölybúza az alapanyaga, mindjárt vevő lettem rá, (mivel cukorbetegségre hajlamos vagyok.) Amikor elmondta a készítési módot, akkor lepődtem meg igazán, mivel az egész olyan egyszerű, hogy ami a képen látható azt már én készítettem, annyi változtatással, hogy a belekerülő magokat előtte megpirítottam,(a pirított szezám meg a "szotyi" igazi ínyenc csemege.) Amit külön kiemelnék, hogy az állaga laza szerkezetű, de ugyanakkor laktató. Amire ügyeltem (harmadszori sütésnél már szám íze szerint) az a sózás. Ha már megvan a megfelelő íz , akkor már "otthon" vagyunk. Nekem nagyon ízlik, remélem, hogy másnak is fog.
A recept és a sütési mód megtalálható itt.
JÓ ÉTVÁGYAT!

8 megjegyzés:

  1. Azta nagyon ügyes vagy! Kevés férfi állna neki kenyeret sütni. Gratulálok hozzá:-)))))

    VálaszTörlés
  2. Szép lett a kenyérkéd!
    Párom csak segédkezik a kenyérnél és a kalácsnál!:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a dicséretet.
    Joe bácsinak üzenem:vigyázzál,mert ha megmutatod mire vagy képes,akkor onnantól "tiéd a pálya," nem szabadulsz meg tőle.A sütés óta megvan nálunk a "constans",sőt már nejem tervezgeti a gasztronomiai jövőmet.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ügyes vagy!
    Azt szeretném kérdezni, hogy milyen napraforgót tettél bele? Hántoltat én még csak sózva láttam. Leírnád, hol lehet beszerezni sótlant?

    VálaszTörlés
  5. Szép a kenyér, de szép a csukás kép is. Kedvenc sporthalam a csuka, ezért aztán a csukás receptek is nagyon tetszenek.

    VálaszTörlés
  6. Kedves MJ
    Üdvözöllek,örülök,hogy benéztél hozzám és a dicsérő szavainak. Ahogy pár sorodból kiérzem,(de lehet hogy tévedek) a vízi világ és a horgászat nem áll messze tőled.Érezd magad jól nálam,máskor is szivesen látlak.

    VálaszTörlés
  7. Beatrice sótlan napraforgót bio boltokban, de nagyobb közértekben is lehet kapni.
    Bocsi, hogy én válaszoltam a bátyám helyett, de szerintem már a telkén van.

    VálaszTörlés